Op www.fnvmenzis.nl staat veel praktische informatie over het Zorgcollectief FNV/Menzis. Maar soms wil je je vraag gewoon aan iemand kunnen stellen. Neem dan contact op met de FNV/Menzis Klantenservice.

“De medewerkers van de FNV/Menzis Klantenservice zijn gespecialiseerd in de exclusieve zorg- en aanvullende verzekeringen en de FNV Zorgservices van het Zorgcollectief FNV/Menzis,” vertelt servicemedewerkster Anne. “Daarom kunnen we bijna alle vragen direct beantwoorden. Als je mij ’s nachts wakker maakt en vraag hoeveel fysiotherapie FNV Zorg 3 vergoedt, weet ik het antwoord meteen! Maar ik moet eerlijk zeggen dat die vraag me niet vaak wordt gesteld. Onze verzekerden zijn meestal goed op de hoogte van de vergoedingen. Daaraan merk je dat ze zeer bewust voor het Zorgcollectief voor FNV-leden hebben gekozen.”

Vragen aan de klantenservice

De meeste vragen aan de klantenservice gaan over zorg-gerelateerde zaken: de rekening van de apotheek, ziekenhuiszorg, wachtlijstbemiddeling, mantelzorg, de afhandeling van declaraties, enz. “Ook daar kunnen we antwoord op geven,” aldus Anne. “Soms vragen we advies bij onze collega’s als we, ondanks onze ruime kennis van zaken, het antwoord niet direct voorhanden hebben. Dan gaan we op onderzoek uit en bellen we terug als we de oplossing hebben. Bij ons word je niet van het kastje naar de muur gestuurd. Uniek voor dit Zorgcollectief is, dat wij in sommige gevallen een coulancevergoeding kunnen aanvragen vanuit het exclusieve FNV Coulancefonds.” 

Contact met de klantenservice

De FNV/Menzis Klantenservice is dagelijks van 08.30 tot 19.00 telefonisch bereikbaar op 088 - 222 44 44, behalve in het weekend (in november en december gelden ruimere openingstijden). “Maar onze verzekerden kunnen ook mailen of schrijven,” vertelt Anne. “Ik beantwoord alle vragen het liefst telefonisch. Een gesprek is persoonlijker én je kunt doorvragen, zodat je de klant zo goed mogelijk kan adviseren. Dat is ook meteen het mooie van mijn werk: je helpt mensen en kunt echt iets voor iemand betekenen. Zorgen wegnemen, geruststellen, of op zoek gaan naar de benodigde zorg. We horen regelmatig bijzondere verhalen. Mooie, maar soms ook schrijnende. Dan ben je blij dat je wat kunt doen.”